Mitu eestlast osaleb ühel maailma raskeimal liivakrossil

.

Pildil: Rene Jõgimaa. Foto: Rauno Kais

Eeloleval nädalavahetusel toimub Prantsusmaal juba neljakümnendat korda kuulus Le Touquet rannakross, kus Eesti krossisõitjad osalevad seekord nii soolotsiklite kui ka quadide võidukihutamistel.

Kui tavaliselt elab Le Touques 5400 inimest, siis eeloleval nädalavahetusel on üritusele oodata orienteeruvalt 200 -250 000 inimest, kes saavad kolme päeva jooksul kaasa elada mitmele raskele, kuid pealtvaatajate jaoks atraktiivsele võidukihutamisele.

Quadid võistlevad 31. jaanuaril ja nende trassi pikkuseks on 12,5 kilomeetrit. Ühtekokku asub starti pooltuhat quadi ja nende hulgas ka eelmisel aastal sama võistluse meeskondlikus arvestuses võitnud Priit Järvloo ja Martin Toovis. Tänavu on mehed aga omavahel sõbralikud konkurendid, kui Järvloo paariliseks on eelmise aasta Euroopa meistrivõistluste viies mees hollandlane Marc De Vries ning Toovis kihutab koos Argo Abeliga.

Laupäeval antakse quadidele start kohaliku aja järgi kell 13.00 ja finišilipp langeb Põhja-Prantsusmaa kuulsaimas kuurortis kell 15.30. Individuaalses arvestuses sõitjad lastakse rajale esimestena ja siis alles meeskonnad.

Soolod võistlevad pühapäeval 1. veebruaril ja nende rada on quadide omast veidi pikem, umbes 14 kilomeetrit. Eestlastest teevad oma Le Touque debüüdi Jüri Triisa, Jaanus Koval ja Rene Jõgimaa, kellest kaks esimest osalevad MX1 klassis ja viimane MX V ehk siis maakeeli veteranide arvestuses. Soolode sõit algab samuti kell 13.00, aga kestab kolm tundi.

Eestlaste parim tulemus sooloklassis pärineb aastast 2012, kui Tanel Leok saavutas nende sõidus teise koha.

Le Touquet krossi ametlik veebileht www.enduropaledutouquet.fr.

Allikas: Motorsport.ee 
Artikkel: Mitu eestlast osaleb ühel maailma raskeimal liivakrossil

Pildil: Rene Jõgimaa. Foto: Rauno Kais

Facebook

Auto uudised

  • Linnahalli juures kogunesid Jaapani sport- ja hobiautod
    Eesti autoentusiastide seas levib ütlus, et eraldi „sakslaste“ kogunemisi pole vaja korraldada – need kogunevad niikuinii pärast tööpäeva lõppu ostukeskuste parklates. Küll aga toimus täna vaid „jaapanlastele“ mõeldud kohvihommik, kus osales sadakond hobiautot, millest mõnda mudelit võib Eestis ühe käe sõrmedel kokku lugeda, kirjutab Accelerista.com.
  • Joonistatud või vale numbrimärgiga sõitmine kui kodaniku põhiõigus!?
    Kirjutasime hiljuti ühest juhuslikust märkamisest liikluses: Tesla kandis registri andmetel hoopiski vana Volvo numbrimärke. Ühismeedias tõusis kära, loo autorit nimetati nuhiks ja privaatsuse rikkujaks. Accelerista.com uuris PPA-st, kas vale numbrimärgiga sõitmine ongi kodaniku põhiõigus ja kas tavainimene võib üldse sõidukile taustakontrolli teha?
  • New Hampshire legaliseeris lendavad autod
    Ameerika Ühendriikide osariik New Hampshire on otsustanud näidata teed tulevikku ning legaliseerida lendavad autod. Päris vabu käsi selliste haruldaste masinate omanikele siiski ei anta, kirjutab Accelerista.com.
  • Tallinnas avatakse Ferrari esindussalong
    Ferrari esindaja ning Soome suurim luksusautomüüja Luxury Collection avab augustis Tallinnas Ferrari ja teiste superautode esindussalongi.
  • Uus äpp Caroom aitab hinnata auto kahjustusi ilma esindusse sõitmata
    Mobiilirakendus Caroom võimaldab autoomanikul hinnata sõiduki kahjustusi avarii järel digitaalselt, ilma remonditöökotta sõitmata.