Topvaruosad mootoriõlid

Mootoriõlid: tüübid ning peale kandmine. Mootoriõli kujutab endast tehnilist vedelikku, mida kasutatakse sõidukite mootorite määrimiseks.

Selle põhimõte on metallist liikuvate osade vahel hõõrdumise vähendamine, nende osade puhastamine ning korrosiooni eest kaitsmine.

Peale baasõlide sisalduvad mootoriõlis sellised lisandid nagu detergendid, dispergandid, viskoossust parandavad ained, korrosiooni ning oksüdatsiooni inhibiitorid. On olemas mõned mootoriõli tüübi klassifikatsioonid, mis baseeruvad viskoossuse näitajatel, mida saab kasutada erinevate temperatuuridega: SAE (Automotive Engineers Society), API (American Petroleum Institute) ja ACEA (European Automobile Manufacturers Association).

Esimese tüübi järgi on kõik mootoriõlid jagatud suvisteks, aastaringseteks ja talvisteks. SAE klassifikatsioon eeldab süsteemi, mille kood koosneb numbritest. Näiteks mootoriõli võib olla märgistatud kui SAE 10W40, kus W tähistab talve ning number osutab õlivoolu -17,8 C° juures (mida väiksem on see number, seda vähem õli külma käes tahkeks muutub), number peale W tähte näitab seda, kui kiiresti õli kõrgemal temperatuuril vedelaks muutub. Seetõttu soovitatakse 10W40 mootoriõli kasutada temperatuuriga, mis jääb -25 - +40 kraadi vahemikku.

API klassifikatsioon kirjeldab õli minimaalset toimimist, kus SJ, SL, SM ja SN, CK-4 ja FA-4 on viimased. Antud klassifikatsiooni järgi on S-rühm bensiiniga töötavate jõuallikate jaoks C ja F - diislikütusega jõuallikate jaoks.

ACEA klassifikatsioon jagab mootoriõlisid kolme rühma: A/B - bensiini ja diisliga töötavate mootorite jaoks; C - katalüsaatorite või tahkete osakeste filtriga mootorite jaoks; E - raskeveo diiselmootorite jaoks.

Mootoriõlid erinevad veel koostise poolest. Üldiselt koosnevad nad mineraalsetest, sünteetilistest (täielikult sünteetilised) ja osaliselt sünteetilistest õlidest. Antud õlid baseeruvad kas rafineeritud toornaftal või polümeersetel ühenditel. Sünteetilisi õlisid valmistatakse hoolikalt kontrollitud protsessi käigus, et säilitada spetsiifilisi omadusi, pakkuda tõhusamat määrdeaine toimet, paremat puhastamist, suurendatud stabiilsust ning väiksemat kütusekulu.

Osta mootoriõli www.Topvaruosad.ee

Facebook

Auto uudised

  • Teedeinsener selgitab: Miks on teede ehitamine nii kallis?
    Teedeinsener Ain Kendra selgitab, miks on teede ehitamine kallis. Eestis on see kulukamgi veel, sest suur osa vajalikest ehitusmaterjalidest tuleb sisse osta väljastpoolt ja töö on hooajaline. Aga insenere ei ole kunagi küllalt, seega tasuks noortel selle ameti peale tõsiselt mõelda.
  • Kolmanda generatsiooni BMW X6: hetki toiduahela tipust
    Maarja Vau sõitis kolmanda generatsiooni BMW X6 kupeemaasturiga, kõikide sarnaste autode eeskäijaga. Kes tunneb, et tal on täpselt puudu nooblilt muljast sõiduvahendist, võib uue BMW X6 nimekirja lülitada küll.
  • Soome teadlased: noobelauto roolis istub ilmselt mölakas. PPA kommenteerib
    Helsingi ülikooli teadlased küsitlesid paari tuhandet autoomanikku ja uurisid isiksuseomaduste seoseid auto hinna ja margi ja juhi käitumismustritega liikluses. Lühijäreldus: noobelauto roolis istub tõenäoliselt mölakas. PPA juhtivkorrakaitseinspektor Sirle Loigo ütleb, et päris kindlasti ei saa autojuhte üksnes automargi järgi lahterdada.
  • Ford Mustang Mach-E debüteeris Londonis, aga diilerid põtkivad
    Ford Mustang Mach-E debüteeris 13. veebruaril Londonis ja Go Electric! festivali raames saavad kõik huvilised 21. veebruarini sellega tutvuda, maamärgiks on ajalooline Marble Arch*. Huviliste hordid ei kõiguta aga diilereid, kes tujutult kinganinasid põrnitsevad ja põtkivad ega taha Mach-E-d salongi lasta.
  • Võtke kogu mu raha! Linnuke siristab, et Peugeot e-Legend jõuab tootmisse
    2018. aasta Pariisi autonäitusel esitles Peugeot ulmelist e-Legend Concept´i, tänukummardust tulevikust omaaegsele 504 Coupé’le. 2020. aasta küünlakuul on õhus õrnu vihjeid, et see iludus võib saada tõeluseks.